onsdag 24 december 2008

Julaftonsfilosoferande

När man är mätt som en liten julegris och friden börjar infinna sig så finns det utrymme för egna tankar och grubblerier. Jag till exempel satt och funderade på om det verkligen kan vara möjligt att jultomten bara kommer till de snälla barnen. För att få svar på detta skickar jag en fråga till 118 100.

Jag frågar: Kommer jultomten verkligen bara till de snälla barnen?

118 100 svarar: Om tomten bara kommer till snälla barn kan man se på olika vis. Vi tror självklart att han kommer till alla barn men att han ändå vill ge oss en tanke om att man ska komma ihåg att vara snäll. En vis man sa en gång: "Inget barn är ett elakt barn, det är bara dess handlingar som kan vara elaka.


Så nu vet ni det. Vi är alla, alla, alla jättesnälla. Vi bara gör lite dumma saker ibland. Och med den gåtan löst går jag till granen och börjar öppna mina, välförtjänta, paket. :-)

Inga kommentarer: