måndag 1 december 2008

Idag drar vi igång lucköppningen!

Första advent firades i helgen med glögg, galej och påföljande soffpotatis-pose på söndagen. Mycket trevligt och jag har faktiskt kommit in i nåt slags julstämning. Därför tänkte jag dra igång min alldeles egen julkalender idag. I varje lucka tänkte jag avhandla aktualiteter på mitt alldeles egna vis. Och självfallet i formatet av paketrim. Nu åker vi! Här är lucka 1:

"Många ville fira julen á la thai,
Revolter och elände gjorde att allting blev paj.
Fick man flyga hem eller stanna på nån ö?
Ingen vet och i Sverige har vi bara tö.

Bäst att tända värmeljus och äta som en julegris
Och sedan i äkta svennestajl sätta på TV:n och se repris efter repris.

När man sedan är utvilad men även ganska trind,
Får man ställa sig på löpband och träna tills inget fett längre sitter på ens runda kind."

Inga kommentarer: