tisdag 4 september 2007

Hektiska höstveckor!

Ja så har då ytterligare en innehllåsrik vecka passerat som innehöll både shopping och vin med Fanny, helkväll på Gerdas, och en prova på-dansvecka på en dansstudio. Det blir för långt med alla detaljer så nedan kommer "veckan som gick" i kortfattad snabbläst punktform:

Veckans roligaste: När vi i helgen var på lokal (ja, alltså, jag svänger mig inte med ett åsa-nisse-vokabulär utan vi var på utestället som heter lokal) och en kille i baren tyckte att han skulle bjuda mig på en drink. Så får han syn på min sambo som kommer ångandes genom lokalen. Killen säger till min pojkvän: Jaha, är det du som är pojkvännen...Du är mycket längre än mig. Jag går nu. Hej då.

Veckans mest förödmjukande: När jag provade streetfunk, och det förutom mig själv var fyra stenhårda hip hop-gossar i 16-årsåldern i lokalen. Instruktören tjatade om att vi skulle försöka se ut som, citat, "en afroamerikansk stenhård snubbe från ghettot". Jag såg dessvärre mest ut som en harkrank....väldigt lite yo yo yo i min kropp visade det sig.

Veckans konstigaste: Pojkvännen är i Köpenhamn med jobbet och igår får jag sms:et: "Vi är i ett jättestort shopping-centrum. Mitt i centrumet ligger en sex-shop. Mammor och döttrar vallfärdar in dit och är smakråd åt varandra när de väljer dildos...." Ööööh....okej...
Jag vill gärna tro att jag är open-minded, men jag är nog rätt svenne-banan ändå....


Och apropå svenne-bananer så måst jag jobba lite nu, men självklart återkommer jag med rapport om äventyren i mitt liv snart igen! Stay tuned....:-)

1 kommentar:

fanny sa...

Hahaha "du är mycket längre än mig, jag går nu". *fniss*