onsdag 29 augusti 2007

Man vet att man inte var redo för hösten när...

- man tar på sig ett par vanliga skor och upptäcker att man inte längre kan gå, utan bara sandalhasa.

- man inte för sitt liv inte kan minnas var man lagt sina långärmade tröjor.

- man får klaustrofobi av att ta på sig en jacka.

- man fortfarande vill sitta på uteserveringar fast man måste raspa bort rimfrosten ur ansiktet.

- man tittar på väderprognoserna på TV och automatiskt bleepar bort de snuskiga orden "höst", "kyla" och "regn"

- man vägrar acceptera höstskyltningen i affärerna och fortfarande kollar efter kulörta toppar med surf-o-solinspirerade motiv.

- och sist men inte minst, när någon försöker prata om något som helst höst-anknutet så bara stirrar man frågande som om vederbörande talade i tungor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men öh, hösten är ju den bästa tiden på året juh! (Speciellt september, innan det blir sådär skitkallt att man inte vågar gå till affären för man är rädd att man fryser ihjäl på vägen och hittas någon gång sådär i mars/april när det börjar töa.)
Anledningen till detta är:

* Man kan burra in sig i femtifjorton koftor, linnen, tröjor och halsdukar utan att man får konstiga blickar för att man inte njuter av den "fina svenska sommaren".

* Man får dricka hur många varma choklader med vispgrädde man vill, utan att behöva suga in magen hela dan. (Den syns ju ändå inte under alla koftor)

* Man kan skylla på att man har många tröjor på sig och inte alls är sådär fet egentligen ;)

* Man kan sitta på bio, ha hemmakväll utan att någon tycker att man ska "ut i den friska luften".

* Inte så långt till julafton, nyår, presenter, fester etc.

* Du kan sitta inne någonstans varmt och känna dig trygg när det orkanstormar och pisseregnar utanför.

Och bäst av allt: Jag har 1/2 års födelsedag 13:de september! (Har alltid velat fylla år på hösten så istället för att gnälla gjorde jag slag i saken och ska börja fira 1/2-årsdag för första gången i år. Presenter till mig uppmuntras :)

Åh! Ser så mycket fram emot hösten!
Nu tycker jag att mina argument har varit så bra att du ska omvändas till höstdyrkare!

/Katarina

Digidiva sa...

Sweet jesus!! Eller sweet Katarina kanske jag ska säga:-) Jag är omvänd.Och det med besked!!! Jag har på mig femtifjorton koftor idag faktiskt. För bövelen ikväll ska här ätas andra bullar! Helt omvända bullar för att vara exakt. *memorerar också datumet 13:e september...*