torsdag 6 september 2007

Discobowling- världens farligaste sport?

Är det nånting här i världen jag inte kan så är det att bowla. Ändå är det precis vad jag ska göra ikväll. Jag har among other things lyckats med att:

- Sparka av mig bowling-dojan. Bowlingskor görs av någon anledning bara i storlek 52. Det kan stå olika saker på dem, men de är tamef*n alltid storlek 52 i alla fall. Är det någon där ute som har någon aning om varför så pliis berätta!!

- Kasta klotet på banan bredvid (Där de faktiskt kunde bowla, men de kunde inte alls se humorn med mitt gästbesökande rosaglittriga klot...)

-Ta i så förgrymmat att jag hamnade på banan. Där är det halt. Jag låg länge och sprattlade i en sevärd skalbagge-pose innan jag lyckades kräla av....

Det vankas alltså disco-bowling med kollegorna i alla fall så jag förväntar mig en bisarr afton av stora mått. Kanske rentav att jag kan dela med mig av lite bildbevis imorgon. Jag vet även av erfarenhet att bowling är lite som sportvärldens variant på kräftor: Man vaknar nästa morgon och har djävulskt ont i huvudet. Det är ett hårt jobb. Men någon måste ju göra det. Önska mig lycka till, jag ska göra mitt absolut yttersta för att hålla mig av banan, på jorden, i baren.

1 kommentar:

Fanny sa...

Ser fram emot bilderna!