tisdag 9 november 2010

Oj, jag har glömt att flogga!!

Gud vad konstigt. Jag har verkligen helt glömt bort att flogga. Men, glädjande nog, så fortsätter centimetrarna trilla av eller gå upp i rök eller vad de nu gör! Trots en finlandskryssning(!!) så har jag gått ner ännu ett kilo och en centimeter. Jag är väldigt glad för att jag tog mig genom den här helgen. Att vara på en buffé men inte äta buffé, strider antagligen mot någon slags FN-stadga. Det var den värsta form av självplågeri jag varit med om på länge. Att gå förbi ostar, gratänger, gräddsåser och efterrrätter helt för att festa till med kalla rotfrukter och kokt potatis känns helt.....onaturligt. Dessutom väldigt LITE rotfrukter och kokt potatis.

Nåväl, jag överlevde och blev lite, lite smalare. Så självklart känns det rätt bra nu. I veckan ska jag och några trevliga hälsocampare köra ett cirkelträningspass. Det må vara jävligt, men man behöver antagligen inte cirkelträna runt alla sina frestelser. Redan där är det 100 gånger enklare än att vara på en finlandsbåt.

Och med den insikten ska jag gå och värma min potät och quornbiff. Kampen mot centimetrarna fortsätter! Ha en fortsatt härlig vecka och ta hand om er i snörusket!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag har tänkt på dig och undrat hur det gått för dig på båtresan. Bra jobbat tjejen!!! Ska åka båt själv imorgon med jobbet och det känns lite bättre nu när jag vet att det är möjligt! :))
Kramar från Anna-Karin

Digidiva sa...

Heeeeej Anna-Karin. Ååh, du kommer klara det alldeles galant! Man kan bevisligen ha rätt roligt utan efterrätter!:) Ha en jättetrevlig båtresa och kämpa på!

Stor kram!!!