fredag 5 november 2010

Finsk fredag som avslutning på frestelsernas vecka.

Ah, nu är helgen här och jag har alltså tagit mig genom min första vecka på egen hand efter Rättvik. Tänkte ge er en snabb resumé på hur det sett ut:

Måndag
Möts av stor godislåda på kontoret. Säger nej. Hela dagen.
Tisdag
Tårtkalas för ett födelsedagsbarn. Chokladtårta. Mandel-och frukttårta. Säger nej.Igen. Hela dagen.
Onsdag
Retorikkurs på eftermiddagen. Chips och öl efteråt för att sitta och prata lite om kursen. Säger nej. Dricker vatten. Går till gymmet.
Torsdag
Det finns godis kvar. Det finns tårta kvar. Det finns chips, nötter och salta pinnar kvar. Säger nej. Äter en torr potatis och quornbiff. Går på promenad och skriker invärtes. Jag är rätt säker på att min mage skrek "choook-laaad". Eventuellt sade den "elaka subba" också, är inte helt säker på det. Kommer i alla fall tillbaka till kontoret och tuggar maniskt i mig ett äpple. Tränar på kvällen.
Fredag
Ja, det är idag det. Ska på en trevlig glamlunch med Fanny. Sedan blir det kryssning på kvällen. Med buffé så klart. Finns det överhuvudtaget NÅGON som åkt på kryssning och inte ätit och druckit lite för mycket...?! Jag inser att det här är prövningarnas prövning och alla frestelsers urmoder. Veckans uppförsbacke ligger alltså inte i Rättvik utan på en båt och är en heltäckningsmatta som leder rakt in till en buffé. Håll tummarna och framförallt: Ha en fantastiskt trevlig helg!! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Detsamma fina Päivi! Du kommer zick-zacka dig fram bland salladsblad, bönor o ägghalvor för att till sist swischa förbi dessertbordet medans du zippar isvatten!! Du klarar allt grymma du!! Kryssa lugnt! ;) Kram!/petra

Digidiva sa...

Mmmmm...bönröra!!!! ;)

Kraaaaam finaste Petra!