onsdag 2 december 2009

Oprovocerat vintervåld i Stockholm idag!

Ja, jag har nu en manglad korsrygg och dessutom alldeles för mycket undanträngda smärtetårar efter att ha vält rätt över en folkilsk isfläck. Egentligen vill man ju reagera precis likadant som när man var tre år gammal och bara skrika AAAAAAJJJJJ och ligga kvar på rygg och storböla. Nu sätter någonting i hjärnan stopp för det, så man reser sig blixtsnabbt upp och försöker se ut som att inget hände. Och hände det nåt så gjorde det i alla fall absoluuuuut inte ont. Vad jag inte fattar är vad isfläcken hade just mot mig. På hela långa gatan fanns bara denna enda isfläck. Och ingen annan trillade än jag. Av det kan jag inte dra någon annan slutsats än att det var en personligt riktad attack. Isfläcken var säkert bara en liten harmlös pöl som snabbfrös och spred ut sig när den såg mina ovarsamma ben närma sig. Men den ska få se. Jag ska köpa en stor, fet grilltändare. Sen ska den få se. I am gonna melt that motherf*cker down. Skrattar bäst som smälter sist!!!!

Inga kommentarer: