torsdag 3 december 2009

Jag var sugen på något gott,nyttigt och vackert....

...så jag inspirationssurfade på en receptsida fullsmockad med bilder. Jag fastnade för en färggrann fransk bondomelett med tomater. Tänkte: Yum nu ska jag laga nåt som gläder både öga och gom. Ni ser första bilden här nedan, det ser ju jättehärligt ut. Medelhavsinspirerat, färgglatt, rustikt och somrigt faktiskt. Det är bara att min...well...min blev kort och gott inte så värst lik omeletten på receptsidan. Och den blev definitivt inte så mycket fröjd för ögat som jag hade tänkt mig.



Fransk bondomelett á la receptsida:


Fransk bondomelett á la moi.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser en ny genre födas: Äkta matreportage. Som de där människorna på FB som lägger upp bilder på verkliga hem. Inte så mycket Sköna hem, kan man säga.

/Heli

Digidiva sa...

Heli: Ja, där sade du nåt. Verklighetens cook-a-long. Helt klart intressantare än alla glossy rätter med vaselinspray på. ;-)