tisdag 29 december 2009

Världen är hård, jag är mjuk.

Igår morse började jag veckan på bästa tänkbara sätt, nämligen med lite frukostlatte hemma hos Fanny. Det var en mjukstart på vad som sedan har visat sig vara ett par rätt hårda dagar. Efter lattefikat begav jag mig djärvt ut i mellandagsrean. (Ja, så här i efterhand inser jag också att man är rätt dum i huvet som ens försöker.) Jag var på mitt gladaste spenderarhumör och var taggad för att göra en hel del fynd. Den glädjen var som bortblåst efter Götgatsbacken kombinerat med Drottninggatan. Folk slet i saker som hyenor, slog omkring sig som rabiata varaner, och jag tror faktiskt att en och annan till och med morrade. Så vad blev resultatet? Tre blåmärken och en topp. Kan någon påminna mig nästa år att det inte är värt det? Det är bara inte värt det.

Så idag träffade jag då min PT. Efter att ha screenat honom hela julen så blev det en ganska plågsam återträff. Mina muskler har förvandlats till kålrotslåda och då har han planerat in ett boxpass! Den jäveln! Nu känner jag att det varit lite för hårda dagar så jag ser fram emot en, förhoppningsvis, fortsatt mjuk kväll och en väldigt, väldigt mjuk onsdag.

Inga kommentarer: