måndag 10 augusti 2009

Var kom pärmfolket ifrån??

Har ni också märkt att så fort man går ut genom dörren så iglar någon pärm-människa fast sig på en?? Jag tycker det är rätt irriterande, till och med fast jag vet att det är för bra saker. Under en liten promenad till mataffären kan man bli mött av 5-6 olika organisationer som alla vill "ha en minut".

De riktigt avancerade pärmisarna har dessutom börjat med passiva hot för att trigga igång nåt slags dåligt samvete: "Skulle du vilja att dina barn svalt??" eller så försöker de hötta med bilder på flådda djur i ansiktet på en. Och sen, mitt bland alla dessa välgörenhetsorganisationer, dyker det dummaste av allt upp. Någon försöker sälja el. Du läste rätt. EL!!!! Är det någon som någonsin känt sig sugen på att slå till på lite el på shoppingrundan??? Det är så urbota dumt så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Snart tänker jag skaffa en egen pärm och så fort pärmfolket närmar sig tänker jag hinna först med att säga: "Har du en minut??" Sen tänker jag visa teckningar jag ritat när jag var liten, sjunga sånger, kanske också dansa MC hammer-dans. När de sedan är riktigt förtvivlade kommer mitt erbjudande: För det fantastiska specialpriset 100 kronor/månaden behöver de aldrig se min pärm eller dans igen. Det är ett mycket fördelaktigt erbjudande om jag får säga det själv!

Inga kommentarer: