måndag 31 augusti 2009

Restaurangernas dag. Fast hela veckan.

Förra veckan innehöll hyfsat mycket träning, men också hyfsat mycket galej och jag hann besöka tre kvarterskrogar, en italiensk restaurang, en libanesisk restaurang och dessutom en bröllopsfest. (Jag förtydligar för säkerhets skull igen. Nej, det är inte jag som gift mig. Så, nu anser jag det ämnet vara slutdiskuterat för den här gången. :-)

Av all denna intensiva aktivitet kan jag rekommendera en sak riktigt varmt: Restaurangen Esperanza. En fantastisk liten italienare på Birger Jarlsgatan 112. Maten var gudomlig, personalen trevlig, kunnig och opretentiös. Bara en sån sak som att de lyckades få mig att testa Grappa! Jag har i min enfals alltid trott att grejen med Grappa är att det SKA smaka dieselånga och gammalt garage. Gissa om jag fick vare med om en smakupplevelse. Om man kan ha spritbaserade halleluja-moments så var det där definitivt ett! Jag kan tänka mig att dricka grappa igen. Och jag kan definitivt tänka mig att äta på Esperanza igen! Skynda er dit, jag lovar att ni varken blir besvikna eller ruinerade!

Inga kommentarer: