torsdag 20 augusti 2009

Return of the dark night

Igår kväll var jag och ute och åt lite tapas på Calientes uteservering. Där hamnade vi för övrigt efter att ha konstaterat att det var knöfullt på mälarpaviljongen, corniche, Göken, Roppongi och Ciao Ciao. Och då menar jag fullt som i att fok satt armbåge mot armbåge. Jag är en sån där som gillar att ha en personlig sfär på åtminstone några centimeter när jag går ut så de ställena valdes raskt bort.

Till slut hamnade vi alltså på Caliente som är soft på alla sätt och vis. Några strimmor kvällssol hittade fortfarande dit och jag tog för givet att dessa skulle övergå i en ljus sommarkväll. Så blev det icke!! Nej det bidde baske mig säckmörker! Vyn är över Karlbergskanalen och det enda som lyser upp är de fula lysrören på pendeltågstationen och gatlyktorna runt Karlbergs slott. Mycket märkligt och nästan lite twilight zone-overkligt...

Inga kommentarer: