torsdag 28 maj 2009

Sicken oinspirerad dag.

Att börja dagen med en promenad i hällregn utan paraply är varken bra för humöret eller looken. Så nu sitter jag och småsurar på jobbet som nån slags anti-modeikon. Håret är helt oinspirerat. Jag var tvungen att sätta upp det sjöblöta barret med en snodd så nu ser jag ut som finansministerns hemliga syster. Kläderna är oinspirerade. svart kjol. svart kofta. svarta skor. Utsikten från fönstret är oinspirerande. Allt är lite grått och småfult. Vissa dagar borde deletas men eftersom jag inte kan det så tänker jag på den dekadenta söderhavsfesten jag ska på imorgon, den trevliga middagen på lördagen och mors dag-firandet på söndag. Intensivt men strålande trevligt. Nån som vet om man kan förbeställa sol? Det vore också strålande nämligen.

Inga kommentarer: