torsdag 7 maj 2009

NU vet jag varför årets herrmode är så bekant...!

Jag har grubblat mig blå över det ett par veckor. Det heta herrmodet känns bekant utan att jag riktigt kunnat sätta fingret på varför. Nu är jag ju i och för sig så gammal så jag har ju hunnit vara med trender ett par varv så jag antog att det kanske var därför och funderade inte vidare över det. Sen slog det mig som en blixt från en klar himmel! Killarna har ju rippat förra årets tjejmode. Rakt av! Förra året skulle varenda tjej som ville vara lite casual-cool ha följande:

- Tofs
- Vit sladdrig tisha. Lika dyr som sladdrig. Naturligtvis.
- Bullf-byxor. Även kallade chinos.

Och nu går alltså Stockholms manliga stilikoner omkring i preciiiiis den outfiten. Jag längtar redan till nästa sommar. Ska bli otroligt roligt att se alla stockholmspojkar i blommiga klänningar, nätta sandaletter och kortärmade kavajer. Och lite läskigt.



Inga kommentarer: