torsdag 14 maj 2009

Hur ska man sko sig?

Under helgens festligheter fick jag en liten present i form av ett par skor. Dessa fick jag av min systers kompis och jag tackade snabbt ja till dessa nya skohyllevärmare. När jag fick frågan om jag skulle använda dem sade jag självklart: jaaaa-aa! Och det är inte fullkomligt blåljug. På sätt och vis har jag redan använt dem en del. Jag har lagt skorna på golvet och lagt olika typer av kläder ovanpå. Och visst, de ser ut att passa superbra till både jeans, svarta byxor och kjolar. I teorin. Nu är ju grejen att balans aldrig varit min stora grej. Det är ingen slump att jag aldrig blev trapetskonstnär och började jobba på någon rysk cirkus liksom. Nu sitter jag och funderar på om jag ska tacka syrrans vän för skorna eller skicka räkningen till henne när jag brutit lårbenshalsen....


1 kommentar:

Fanny sa...

*dreglar* eller så kan du ge dom till mig. (fast just nu KAN jag inte använda dom, diskpaj igen - har inte bara sittförbud utan också klackförbud. buuuuuuuu)