tisdag 2 oktober 2007

Gamla grannar är inte alltid goda grannar....

Jag har nog inte berättat det men de flesta av mina grannar skulle förmodligen klassas som antika reliker. Alltså jag skojar inte, enda anledningen till att medelåldern inte är 90 är förmodligen för att jag bor där. Det händer därför att man ibland får skönt galna mail från sin styrelse. Här ett litet utsnitt ur det senaste:

Hej,

Igår kväll så var brandkåren på besök.
Det var granne X som börjat baka men glömt bort kastrullen med smält smör på spisen, kastrullen fattade då eld vilket även fläkten gjorde.

Man kanske borde införa nåt slags kökstest för folk över 65? Ett enkelt litet test bara för att se om närminnet fortfarande är med i matchen? Borde kunna gå till så här:

Om du tillagar mat med värme, ved inkluderat, hur gör du i vanliga fall?

1.) Jag sätter på spisen/tänder brasan. Lagar min mat. Släcker elden/Slår av spisen.
X.)Jag sätter på spisen/tänder brasan....sen blev allt svart. Kolsvart.
2.) Jag...varför håller jag i ett smörpaket....?

2 kommentarer:

Fanny sa...

HAHAHAHAHA

rewdboy sa...

hehe. men de e nog inte bara gamla som har problem där. har några polare som fått för sig att steka köttbullar när de kommer hem från krogen kl halv fem på morgonen. sen däckar dom ju såklart och då brukar köttbullarna av nån anledning typ bli kol-14 eller liknande isotop. lyckligtvis så har det inte slutat med att nån farbror med stor plingplongtaxi har knackat på dörren men det är bara en tidsfråga...