tisdag 12 juni 2007

Sommartider hej, hej

Sommarens ankomst har haft den effekten på mig att jag tillbringar väldigt mycket tid ute. Och alltså väldigt lite tid vid en dator. Detta blir ju dessvärre bloggandet lite lidande av, men bare with me. Jag kommer självfallet fortfarande skriva någorlunda regelbundet. Det är helt enkelt så att jag gör som många storföretag och inför sommartid:)

Hur som helst har jag under den gångna helgen gjort följande: Gått på Skrattstock på Långholmen, picknickat i Hagaparken (vinkat till den kinesiska presidenten som råkade vara där samtidigt!!), tagit några öl i vasaparken och tagit flera öl på söder.

Förresten, jag måste bara berätta för er om en otroligt underlig händelse jag var med om just när vi var i Hagaparken!! Jag blev BITEN av en skabbig skata! Eller rättare sagt näbbad. Eller pickad på eller vad den ornitologiskt korrekta termen kan tänkas vara. Fågelj***ln dök i alla fall rätt ner mot mig och högg till i ryggslutet. Jag kommer inte ihåg om jag samtalade om skator med mina vänner och därmed förolämpade pippi-skrället men det var en genuint otäck upplevelse. Allting kändes väldigt Hitchcock. För att inte nämna hur orolig jag blev för att jag fått fågelinfluensan! Nästa morgon vaknade jag dock upp och hade varken lust att gala, värpa ägg eller picka brödsmulor från marken så jag tror jag har klarat mig:-D

Digit: Vi har sommarfest med jobbet i övermorgon. Våra fester brukar vara galna. Det är bra.

Digitnot: Bristen på bajamajor i Stockholms parker! I´m sorry, men det är inte trevligt att sitta i t.ex Rålis när hela parken luktar potta!

4 kommentarer:

Anonym sa...

I'd like to read it but I can't. I'm Spanish and I do not know Swedish??

Fanny sa...

Jag är hemma nuuuuu! :-D
Vi hörs imorrn.
*kram*

Fanny sa...

*näbbad* lät bra tycker jag. Hahahhaa det är bara du som kan råka ut för nåt sånt. *dör av garv*

Fanny sa...

näbbad eller nobbad? HAHAHA förlåt jag är jätterolig ikväll.