onsdag 20 juni 2007

Beach 2007 är redan här!

Som så många andra så oroar jag mig lite för årets bikini-form. Inte jättemycket, men lite så där svenne-lagom. Jag tänker att det kanske inte är snyggt om det sticker ut någon slags rulltårta ovanför bikini-linningen. Jag tänker att det kanske är extrafult när rulltårtan är kritvit. Därför tänker jag att jag borde träna. Och det är då jag tänker steget längre.

En kollega sade nämligen häromdagen till mig att hans utländska vän sagt en småsyrlig grej om Sverige: sommaren är finaste dagen på hela året i Sverige. Och det är ju nästan sant! Av 365 dagar är det mulet/regnigt/kallt/allmänt pissigt drygt 300. Man behöver sjukt starka nerver och j*vligt mycket humor för att klara det. Man behöver också utnyttja de soltimmar som finns.

Därför tänker jag att jag och min vaniljrulltårta till bikinilinning blir mycket gladare av vin i solsken än hantel på damm-gym. Nu går jag. Mot solen. Mot vinet. Och det känns jättebra.

2 kommentarer:

Fanny sa...

Du är ju bara hur klok som helst.

Anonym sa...

Men var det inte på modet med cowboy-tema? Då borde ju jag och mina ridbyxlår vara hur inne som helst i år!

/Katarina