fredag 29 juni 2007

Dagen P som i påtresa är här!

Då är det snart, snart, snart dags! I afton kliver jag ur digisfären i 24 timmar och kliver på partypåten som för mig till fäderneslandet Finland. Jag är förväntansfullt pirrig och känner mig faktiskt redan lite smågalen. Vetskapen om att man inom kort kommer tassa omkring på heltäckningsmattor, dricka GT på burk, röka alldeles för mycket cigaretter och lyssna på alldeles för mycket dålig musik ger en odefinerbar tjiihoo-känsla i kroppen. Finlandsbåtarna är som ett förkroppsligande av någon slags sunk-glamour. Ni vet ungefär som dåliga dramafilmer från 70-talet som filmats genom vaselinlins. Man kan inte riktigt bestämma sig för om det är tragik eller komik. Förmodligen är det både och. Jag är i alla fall själaglad över att det är Pam och jag som åker på den här resan. Det är en 24 timmars fnitter-garanti. Halleluja people, jag kommer eventuellt återhämta mig från detta. Båten gör det säkerligen inte:-D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha så roligt och ta hand om varandra och glöm inte att köpa något fint till mig. :)
KRAM
/M

Anonym sa...

Japp, praliner måste utlovas till alla trogna bloggläsare ;)

Ha det så kul och ladda upp bilder när ni kommer hem (annars kanske man hittar diverse foton på Viking Lines "förbjudet-att-sälja-piljett-till-de-här-människorna" väggen.

/Katarina