tisdag 19 juni 2007

Jag ger tips till er ni ger tips till mig, okej?

Ok, jag har redan tidigare förvarnat om min ganska klena närvaro vid en dator så här i sommartider. Jag är inte direkt synsk men jag har ganska bra självkännedom så jag kan redan nu avslöja att sommarmånaderna kommer tillbringas med drink i hand på diverse olika platser. (Nästa vecka är den valda drinkplatsen en finlandsbåt, det är lite coolt:-) Så, för att få lite rull på den här bloggen tänkte jag be er hjälpa mig litegrand. Jag tänkte helt enkelt att jag tipsar er om olika saker så kanske ni kan ge mig lite tips på hur man bäst upplever sommar-Sverige. Det är väl rättvist va...? Så, jag börjar helt enkelt med att ge er ett digitalt tips och ett analogt tips:


Digitalt: www.midomi.com
Den här sajten är något så fantastiskt som en musik-sökmotor där man kan leta efter låtar genom att nynna/sjunga in en snutt!!! Förutom att det i sig är barnsligt roligt så är det underbart att lyssna på andras bidrag också. Många fniss blir det:-D


Analogt: Roppongi, Roppongi, Roppongi!!!
Jag och matgänget i Foodcourt hade säsongsavslutning inför sommaren och då besökte vi Roppongi på Hantverkargatan. Älskar du sushi kommer du att bli helt kär i det här stället, jag lovar. Gå dit så snart det bara är möjligt, det är värt varenda krona! Läs gärna recensioner på www.foodcourt.nu om du vill veta mer.

Jag lovar att blogga alldeles snart igen och jag ser med spänning fram emot era tips. Sommarkramar till er alla!:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, here goes:

Digitalt: Jag hade i alla fall gråt-roligt åt den här videon, men det kanske bara var för sent på natten? Om du inte fäller några tårar till det här, prova att titta igen när du är på världens fniss humör (ljudet på så klart):

http://www.youtube.com/watch?v=KnKoa9-TVvs&mode=related&search=

Analogt: Ebbas cafe i Lund. Deras lilla bakgårdsservering är sagolik. Jättegod mat, massor med olika pajer, fågelliv (förra veckan gjorde en blåmes en hummingbird-imitation rakt framför näsan på mig). T.o.m. toaletten är idyllisk!


MOMA utställningen i New York får du gratis för att du är så rolig att smygläsa! ;)

Kram
Katarina

Digidiva sa...

Tack goa Katarina för tipsen. Ska absolut försöka ta mig till Ebbas café om inte alltför länge och ditt digi-tips fnissade jag massor åt!:D Och så växte jag två meter av att du smygläser min blogg. Jag kanske kan börja spela basket;-) Kram!

rewdboy sa...

roppongi är ett av sveriges mest överskattade sushihak. jag jobbade 150 meter därifrån i 4 år och vi var där ett antal ggr. de har överpretentiös jävla yakuniku och sushin är sisådär...vad exakt är det som gör att alla haussar roppongi så jävligt? fattar fan inte..