söndag 11 december 2011

Halvöppen mun är det nya...enfaldiga.

Varit en liten sväng på stan och förbryllats lite över hur snarlik all reklam är. Efter ett tag insåg jag även att egentligen ALL reklam riktad till oss tjejer har en sak gemensamt: nämligen modellernas halvöppna gap.

Ska jag helt seriöst bli mer sugen på att köpa en klänning för att nån stirrar på mig med lite fåraktigt utseende? Eller kan det vara så illa att utomhusreklamen egentligen bara vill skapa en subjektivt laddad kn*lldocka? Och att vissa killar då ska vilja köpa kläderna (den minimala mängden som nu finns på bild då) i julklapp till sina flickvänner som med stor glädje och växande åtrå ska hoppa i kläderna och förvandlas till viljelösa våp. Eller?

Det går ju liksom inte att komma från att man ser rätt dum i huvudet ut med gapande mun. Men vad vet jag. Det verkar ju vara skitmodernt nu, så det är säkert bara jag som inte fattar storheten i att låta käken hänga som om man alltid vore redo att hoppa in som flugätare eller regnvatten-cistern.

Inga kommentarer: