lördag 31 december 2011

Gott nytt år!

Det är bara några timmar kvar av ett fantastiskt och omvälvande 2011. Jag tänkte att jag skulle göra någon slags årsöversikt först men det skulle antagligen ta resten av det här året bokstavligt talat. Hur sammanfattar man ett helt år, när egentligen varje dag i ens liv är en liten novell? Det händer bra saker och mindre bra saker. Det händer stora saker och mindre stora saker. Var och en på sitt sätt ohyggligt viktig i mitt lilla mikro-kosmos.

Jag tror nästa år blir året när jag skriver den lilla novellen om mitt liv varje dag. Och jag tror man bara kan göra det genom att göra saker man egentligen är livrädd för. I år lyckades jag sluta röka. Jag bestämde mig också för att förverkliga min dröm om att bli PT. (Jag är fortfarande livrädd, men lycklig:) De här drömmarna hade inte kunnat bli verkliga om jag inte hade haft massor av människor runt omkring mig som trott, stöttat, peppat och funnits där. Nära och kära är det lyxigaste man kan ha i sitt liv och tack vare all värme har jag vågat mer än jag någonsin trott var möjligt. Mitt nyårslöfte blir därför att våga 2012 också. Varje dag. Då kan man inte bli annat än lycklig i slutändan. Jag önskar dig ett fantastiskt gott nytt år och hoppas du också vågar. Tillsammans klarar vi nämligen av vad som helst!

Inga kommentarer: