onsdag 25 november 2009

Sushi på Esperanto/Råkultur

För ganska länge sedan raljerade jag om restaurang Esperanto här på bloggen. Jag fnissade lite åt att de hade havsdimma på menyn och att menyerna kostade runt tusenlappen, drycker ej inkluderade. Just Esperanto kan jag väl egentligen fortfarande inte uttala mig om, men däremot deras lunchinitiativ, Råkultur. Det var tveklöst den både godaste och vackraste sushi jag ätit i hela mitt liv. Jag är fortfarande helt lyrisk. Varenda bit var varsamt upplagd på vackrast tänkbara sätt. Varenda bit var unik. Och varenda bit var en alldeles ljuvlig liten smakexplosion. Jag vet så mycket att jag definitivt kommer luncha där fler gånger. Och nu har jag dessutom blivit lite nyfiken på Esperanto också. Kanske att man ska ge den där havsdimman en chans endera dagen....

2 kommentarer:

rewdboy sa...

vart ligger det? och vad kostar sushin?

Digidiva sa...

Det ligger på Kungstensgatan 2 och en 9-bitars kostar en hunka, 11-bitars 135. Helt acceptabla priser, särskilt med tanke på vad man får!