onsdag 8 juli 2009

När årstider passerar revy

Vi har ju haft lite lätt förvirrat väder ett tag och man hör allt som oftast folk klaga på att det hinner vara flera årstider på en och samma dag. Om det gällde över loppet av en dag skulle jag vara rätt nöjd! Igår var det flera årstider bara på vägen mellan fridhemsplan och st eriksplan, en promenad på knappa halvtimmen. När jag började gå såg jag en liten hoppfull vårstrimma sol, när jag gått ett par hundra meter var jag plötsligt fångad i ett oktober-rusk komplett med kastvindar och hällregn. När jag väl hunnit hem och såg ut som en glamrockare som bott i ett smutsigt akvarium senaste året,vad händer då? Jo, då börjar solen SKINA som inget hade hänt!!! Vilket hån! Jag gjorde naturligtvis det enda mogna man kan göra i en sådan situation: drog ner alla persienner, virade in mig i en stoooor badhandduk och struntade högaktningsfullt i solen.

Inga kommentarer: