tisdag 21 juli 2009

Mitt top gun-moment

VI åkte ju då helkopter över Grand Canyon tidigare i somras. Det var coolt i sig men så fort jag fick på mig den där hörlur/mikrofon-konstruktionen kände jag mig alldeles extra stridspilot-cool. Inte för att jag gjorde någonting stridspilot-aktigt. Jag pratade inte ens i mikrofonen. När de berättade att alla i helikoptern kunde höra vad man säger blev jag orolig för att jag kanske skulle få helikopter-tourettes och säga "pitt" oavbrutet. Så jag vågade absolut inte säga nånting. Men förutom att det saknades beskjutning, granater, loopar, störtdykningar och Tom Cruise så tyckte jag det var ett rätt bra Top Gun-moment ändå.

2 kommentarer:

Janina - Modellen som skiter i alla måsten sa...

vad kul att ha gjort något sånt där! :)

Digidiva sa...

Janina: Jaa-aa, skit i alla måsten och åk helikopter, det är fantastiskt kul :-)))