fredag 27 juli 2007

En allitterationslek från A till Ö

För det mesta har jag fullt upp. Och tur är det för så fort jag har det lite lugnare än jag tänkt mig så börjar hjärnan göra krumsprång som förvånar till och med mig själv. Eftersom jag vill vara så ärlig som möjligt på min blogg så delger jag er resultatet från senaste gången jag var lite understimulerad: En allitterationsramsa med tema djurvåld från A till Ö. Jag kan också avslöja att mina personliga favoriter är bokstäverna O, M och Ä. Hjälp med tonsättning anyone...? Eller jag kanske bara behöver hjälp. Punkt liksom. ;-)

Ansa en And
Besudla en björn
Chocka en cikada
Docka en dront
Elda en ekorre
Fimpa en fisk
Gurgla en gam
Halstra en häst
Inta en iller
Jucka en järv
Kapa en ko
Lemlästa en lus
Mosa en mask
Nita en näsapa
Olla en orm
Piska en panter
Rappa en räv
Störa en stork
Trampa ned en tjur
Utvisa en utter
Vispa en varg
Yxa ett yngel
Ådra en ål
Ärra en älg
Öppna en ödla

That´s all folks! Nu ska jag börja göra mig i ordning för i afton ska jag ut på stan och försöka se ut som en alldeles vanlig mänska:-D

Inga kommentarer: