tisdag 24 juli 2007

Resumé över första semesterveckan

Då är jag tillbaka i den kungliga hufvdstaden igen och här kommer jag också att tillbringa mina sista två semesterveckor. Denna första vecka nere i södra Sverige har varit alldeles fantastisk på alla sätt och vis. Inte minst vädret!!! När vi satte oss på tåget söderöver förra tisdagen var det bara grått, grått, grått hela vägen. Men när vi kliver av i Malmö så spricker himlen upp och Sverige visar sig från sin allra bästa sommarsida. Och så fortsatte det hela veckan!! Vi hade 2 fantastiska dagar i Malmö och 4 lika härliga dagar nere i Blekinge. Jag är sanslöst överraskad. Inte förrän igår när vi skulle ta oss hemåt började det hällregna och när man ändå sitter på ett tåg hela dagen gör det ju liksom inte så mycket. Tack vädergudar, törs man be om att ni låter solen skina de här sista två veckorna också...?

En snabb sammanfattning kommer här:

Shopping: Får anses som mycket lyckad. Sommarean var i full gång så resultatet bidde 3 par skor, 3 par byxor och 6 tröjor. (Ja vad fasen jag kunde inte välja så jag tog allihop. Som jag dramaqueen-aktigt sade till sambon: jag kan inte leva utan de här tröjorna;-)

Party: Även partydelen var mycket lyckad. I Blekinge var det Östersjöfestival och förutom att hela staden bubblade av öltält och festglada människor höll svärfar i en bejublad konsert som nog fick alla närvarande att fälla en liten tår. Helt fantastiskt! En musikproducent på plats var så imponerad att han kunde tänka sig att ordna en liten turné och då kanske orkestern kommer till Stockholm. Jag lovar att tipsa er om det blir aktuellt!!

Vila: Nåja...Det är väl den här delen som alltid misslyckas och "får bli nästa år".....:-)

Om man ska nämna något trist var det väl förseningarna i tågtrafiken som gjorde att jag inte kom hem förrän mitt i natten istället för tidigt på kvällen som det var tänkt. Hur som helst, nu är jag tillbaka i staden och semestervecka två har bara börjat. Jag ser med spänning fram emot vad den har att erbjuda. Ska jag leka spågumma misstänker jag att den kan innehålla ett par vinaftnar, kanske en shoppingtur och om solen tittar fram kanske rentav ett dopp i havet.


Digit: Arja har redan sagt det så bra på bruten svenska så jag norpar bara hennes statement: Jag vill tacka liveeet.

Digitnot: SJ. Om man måste stå på en perrong och frysa i TVÅ f**king timmar kunde de väl bjuda på en kopp kaffe åtminstone.

2 kommentarer:

Fanny sa...

välkommen tillbaka till huvudstaden. själv ska jag ge mig ut i SL-äventyrens värld i morgon bitti. Men vi ses på lööööördag. Jag vill åsse shoppa men jag vet inte om jag har råd. Tre par skor lät sjukt skoj! Som Pam skulle uttrycka det: just how many shoes are too many?

Kraaaam

Digidiva sa...

Tack gumsan, det är skönt att vara tillbaka! Ha det bra i SL.s lätt kafkaeska värld, så rabadajar vi på lördag. ska bli jätteskoj:)

Kraaaam!!!