tisdag 29 mars 2011

Ny vecka, nya utmaningar!

Våren verkar tveka in i det sista. Och det kanske är som Karin Boye säger att det gör ont när knoppar brister, varför skulle våren annars tveka? Snön faller i alla fall utanför fönstret medan jag bloggar och det känns redan avlägset att jag faktiskt såg en entusiastisk skateboardåkare när jag promenerade imorse(!) Apropå promenader har jag en riktigt tuff utmaning framför mig den här veckan. Jag fick utmaningen på twitter att träna/röra på mig minst 3 timmar per dag en hel vecka i sträck. Att röra på sig innebär även all vardagsmotion så det är inte riktigt så jäkla hemskt som det låter, men det kräver ändå en medveten insats. Igår promenerade jag 1,5 timme, tränade aerobics en timme och styrketränade en halvtimme. Idag har jag promenerat en timme på morgonen, sen har jag tänkt promenera en timme till och till slut avrunda träningsdagen med ett spinningpass. Jag känner mig urtaggad just nu, hur kroppen känner sig framåt helgen är en heeeelt annan fråga.:) Vore ju toppen med lite solsken så man slipper promenera i snömodd hela veckan i alla fall. Nåväl, lite väder ska inte hindra mig. Det är bara att plocka fram vinterjacka och sisu och KÄMPA!

Inga kommentarer: