torsdag 10 mars 2011

Bra och dåliga saker med frisörbesök

De bra sakerna är rätt självklara. Det är som en mini-verklighetsflykt. Man sitter i en mysig miljö, man blir ompysslad, serverad kaffe (ibland vin faktiskt)och i slutändan känner man sig fin. Det här konstiga fotot tog jag för jag ville försöka illustrera att jag fått: rakt hår, slingor och ny färg. Såg att det inte är så rakt längre (en timmes rätande och fönande har inte en chans när moder natur kontrar med snöblandat regn...) och färgskiftningarna syns lite dåligt i datorljus. Ni får lita på att jag är finare än jag var innan. Eller jag känner mig finare i alla fall. Och det är ju faktiskt väldigt bra. Så långt värt varenda krona.


Sen det som är lite dåligt med frisörbesök då. När allt är klart och det är dags att gå så slår ena hjärnhalvan ner den andra. Den hjärnhalvan där talcentrat sitter tar liksom över och kläcker i någon slags autopilot-läge ur sig: Rekommenderar du någon bra hårvårdsprodukt...?

Och så brukar jag i regel hinna ända hem innan den andra hjärnhalvan kommer med i matchen igen och tänker. "Vad hände där? Köpte jag en inpackning? Till? Fan också, gjorde jag verkligen det?" Och si, på det där sättet kommer jag snart ha hamstrat ihop Sveriges mest exklusiva hårprodukt-kollektion. Men jag kommer ju i alla fall kunna ha väldoftande hår ett par livstider framåt...




Inga kommentarer: