måndag 7 mars 2011

Middagar,käftisar och författardrömmar.

Sicken trevlig helg det varit! Upptäckte att Melanders Fisk är ett supernajs lounge-ställe i fredags, åt middag ute på Söder i lördags, beklagade mig över de hiskeliga mello-bidragen med vänner och avrundade med söndagsmys ute på Värmdö. Sedan kom ju då måndagen. Måndagen med största M:et i mannaminne. Jag hade nämligen sista (och jävligaste) tandläkarbesöket framför mig, så jag sov knappt en blund natten till idag. Jag var spänd som en fiolsträng redan när jag kom till tandläkaren och fortsatte vara så spänd att bedövningssprutorna inte tog. Fick en, fick två, fick till slut en tredje som jag fick hjärtklappning av för den innehöll adrenalin. Sedan filades, slipades, gröptes och karvades det. Och jag grät. Och behövde vila lite. Och så grät jag lite till.

Men till slut var det klart och jag har tillbringat resten av dagen med att hålla mig inomhus och se ut som om halva ansiktet liksom runnit ner en halv våning. Lite Picasso-aktigt för att uttrycka det elegant. Rätt muppigt för att säga som det är.:) Men måndagkvällen avslutades på bästa tänkbara sätt! Jag har precis kommit hem från en inspirationskväll med flera svenska författare som generöst delat med sig av sina bästa skrivtips. Förlag som berättade hur man egentligen blir antagen. Skrivarskolor som gett konkreta tips. Kort och gott: En kväll som gav en sjuhelsikes massa inspiration. Och som framför allt lämnade kvar en känsla av att det GÅR att skriva en bok. Bra handling, starka karaktärer och en egen röst kryddad med disciplin och prioritering av skrivandet. That´s it. Mer behövs inte för att bli en framgångsrik författare. Det känns tryggt.:)

Inga kommentarer: