måndag 11 oktober 2010

Dagens flogg är en glad flogg!

Förra måndagen hade jag inte gått ner ett gram. Pinsamt, tråkigt, men i och för sig förståeligt eftersom jag varit sjuk och den fysiska aktiviteten var snudd på noll.

Den här veckan inledde jag med powerwalk på 60 minuter och direkt efter den var det då dags för mätning och vägning igen. Och ta mig 17!! Nu börjar kroppen släppa greppet om de små isterbanden. Så här långt har 3 cm försvunnit och nu hade även 2kg försvunnit! 2kg sedan förra måndagen! Alltså bara 9 kvar till målvikt. Så är det dessutom alldeles strålande väder så just den här måndagen är den bästa måndagen på väldigt, väldigt, väldigt länge! Nu ska jag låta mig själv vara glad (och stolt!) resten av den här dagen och så ladda om för dagens andra träningspass som blir ren styrka i ca 80-90 minuter. Nästan så en liten, pervers del av mig redan ser fram emot nästa måndag. :)

Inga kommentarer: