tisdag 27 april 2010

Ja men hej igen.

Nu har jag varit där ute i det där analoga och yrat igen. Där är det tokigt kan jag berätta. Jag har bland annat varit och sett The last bounce i Globen. Det var helt galet, tokigt, exceptionellt bra. Där inledde jag med att komma någon minut för sent och akten skulle tydligen börja med att bouncegänget tog sig ner till scenen samma väg som publiken. Så min bounceafton började med att Bouncekillarna höll upp dörren åt mig och önskade mig välkommen. Sen blev allt bara bättre och bättre därifrån.

Med en massa studsadrenalin i kroppen begav jag mig till Monarki (ja, jag vet, igen) där både en massa goda vänner och drinkar mötte upp. En rolig liten detalj var att jag inte hann mer än in så kom bartendern med ett välfyllt vinglas som han gav mig med orden "Du brukar ju gilla vin". Så, ja, man har väl gått och blivit stammis där då.
På lördagen var det invigningsgalej för en kompis nyöppnade affär. Jättebra, förutom att affären ligger i Jordbro. Där hade nån klottrat ner en vägg med ordet mammakullare. Ja, mammakullare. Jag missade inte en bokstav, klottraren gjorde förmodligen det dock. Det var lite roligt. Förutom det så var det roligaste av allt att åka därifrån. Efter vin i hemmahooden började allt kännas normalt och bra igen och nu verkar sommaren faktiskt vara på gång. Det tänker jsg fira genom att köpa mig en stor, mumsig sushi och äta middag på valfri brygga vid Karlbergskanalen.

1 kommentar:

Patrik sa...

Var också på Bounce. Det var sjukt bra!