fredag 16 oktober 2009

Höstfredag, höstfredag, höstfredag!

Jag har absolut accepterat att det är höst och att det när som helst blir vinter. Snöflingorna i veckan var ju en rätt tydlig hint kan man säga. Däremot så inträffar någon slags förvirring just lagom till helgen. Min hjärna är fortfarande i sommarläge och tänker "Ah, rosé på uteservering". Sen går det ett par sekunder och jag kommer på att uteserveringssäsongen är slut. Det blir liksom lite...tomt. Dessutom ser staden onekligen lite tommare ut när alla sköna serveringar plockat in sina möblemang. Jag måste försöka dressera min skalle. Jag måste börja tänka "Rödvin inomhus". Och det är ju verkligen inte det sämsta. Kanske att man skulle ta sig ett glas rött redan idag. Bara för att hjälpa hjärnan på traven naturligtvis.

Trevlig helg på er allesammans!

Inga kommentarer: