tisdag 22 september 2009

Sympati är bara för svaga!

Ja, lite så resonerar min släkt. Jag ger er ett par exempel: Skulle jag bryta benen skulle de skratta och rekommendera mer mjölk eller att klen-ben lär sig gå på händer. Skulle jag bli överkörd skulle det garanterat komma något vitsigt om dubbelparkerad röv eller nåt åt det hållet. Det är en rå jargong men med mycket hjärta och glimt i ögat också. Så naturligtvis är humorn precis likadan. Däremot blir det lite tokigt om den man skämtar med inte riktigt hänger med på noterna. Senaste exemplet på det är nu när mamma fick sin dator. (Mamma kan alltså ingenting om datorer. Jag poängterar: ingenting) Så fort det läckte ut hos släkten så var det självklart en som var snabb och vitsig och raskt sade till mamsen att det fanns nakenbilder på henne på nätet. Så nu tror min mamma att datorn på något sätt alstrar nudie-pics bara genom att....finnas. Jag har alltså nu en mamma med dator OCH större tekniksräck än någonsin. Och därmed innefattar min dygnet runt-datasupport numera även små doser terapi. Livet är bra härligt.....

Inga kommentarer: