torsdag 17 september 2009

Hollywoodfruar och omotiverade brytningar

Det här är första och enda inlägget ever jag tänker göra om det där katastrofprogrammet Hollywoodfruar. Det var så många som pratade om det att jag var tvungen att spana in eländet på nätet. Det är rätt länge sen nu jag velat gråtkräkas men det där programmet kan nog få vem som helst att bli både äcklad och ledsen. En intressant grej jag funderade över var dock botox-tanternas uppenbara ämrikänska halliwaad-brutning. Vad f*n är grejen med det? Man hör aldrig talas om någon som åkt till exmpelvis Island och lagt på sig någon konstig accent. "Hejsur jag var på islandur två veckur. Det var...vad hettererur nu på svenskur...trevligt!"

Inte heller har någon besökt Finland och återkommit med en fejkad brytning. Men det skulle jag tycka vore rätt roligt. Tänk er Svenne Banan åka till Playa del Jyväskylä i två veckor och så kommer han hem till Sverige och ska handla till myskvällen på fredagen:

Joo. Moi. Ja ska haa plåå plentt och en sån..ja ha klömt va te hette på venska....sipsipåse! Kanse okkså två päss från pentrups.

2 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
rewdboy sa...

hahahahahahaha

hehe..fyfan! så..nu har jag garvat i tolv minuter. ingen kan skriva dialekter som du. hur fan gör du?