torsdag 6 december 2007

Independence day!!!!!

Ja, det är faktiskt den finska självständighetsdagen idag den 6:e december. Dessutom fyller mitt kära fädernesland som inte kan uttala b, d och sche-ljud hedervärda 90 år i år. Jag har väntat hela dagen på att moderskeppet skulle komma och hämta mig till någon form av fantastisk happening. Jag hade tänkt mig ungefär detta scenario: Jag tappar koncentrationen på jobbet eftersom det blinkar nåt hiskeligt utanför fönstret. Jag öppnar fönstret och det blåser så där film-perfekt i mitt hår. Min mascara rinner inte och balklänningen (som jag alltid har på mig till jobbet) böljar törnrosevackert längs min kropp. Där ska jag stå och fråga rakt ut i luften: Är det någon där...? Då ser jag plötsligt!

På granntaket har ett moderskepp i blått och vitt landat. Ur skeppet kliver Will Smith ut. Han håller en död alien i ena handen och en flaska koskenkorva i den andra. Han sträcker ut en hand och säger: Päivi, this day is a big day. This symbolizes freedom, not only for you but the entire mankind. Join me in my ship and let us, fly, fly, fly to the closest bar. Den finska nationalsången lägger sig som en matta över hela scenen. En voice over säger: One man, one woman, one free country. A legend is born. And the legend can´t pronounce words with B or D.

Vi flyger. Gärna till Gondolen om jag får välja. De har goda drinkar och dessutom borde det gå skitsnabbt att ta sig dit med ett ufo. (då menar jag inte Will Smith, utan farkosten)

Än så länge har ingenting av det där inträffat. Jag dricker ramlösa och blandar bloggande med jobbande. Och min mascara är inte vattenfast. Perkele också.

1 kommentar:

rewdboy sa...

asså pajsarn, du e helt väck! du mumlar alltså om att det kommer aliens i form av will smith och rövar bort dig i ett rymdskepp målat i finlands flaggas färger!!?? jag vetefan vad du fick i din julmust med det var nog inte bara E144 eller vad fan de nu kan vara som gör julmusten svart. jag tror att det kan vara fermenterad fårpiss som fått din hjärna att snurra och göra en 360 graders volt.

lova att hälsa Fox Mulder när du ser honom...peace!