torsdag 6 december 2007

Adventskalendern!

Jag hade en idé om att första december köra igång min egen adventskalender här och i rimform avhandla någon daglig händelse. Nu är jag ju sex dagar försenad så jag river av första adventsveckan i ett och samma sjok här. Håll till godo:-)


1:a december.

En dag då man tänder ljus och äter snarr. Har man som jag riktig tur får man dessutom lyssna på både flöjt och gitarr. Little failures med talangfulla vänner, bjuder på musik så man genuin lycka känner!!

2:a december.
Denna dag vankas konsert I berwaldhallen. Jag kommer bara på ett ganska fult ord som rimmar på "hallen", men oj så det svängde oj vad det var bra. Resten av kvällen var jag ohemult gla´


3:e december.
En måndag är en dag då man aldrig är riktigt på topp. Dock förgylldes denna av pepparkakor, Dexter och hip-hop!

4:e december
En ganska vanlig tisdag skulle man kunna tycka. Jag köpte mig lite kläder och det är lycka.

5:e december
Lillördag och ett steg närmare jul. Det tycker jag är kul, men min icke vattenfasta mascara kombinerat med ihållande regn gör mig lite ful.

6:e december
Mitt fädernesland fyller år. jag vet inte riktigt hur man firar, är det med tango och en koskenkorva-tår?

2 kommentarer:

Fanny sa...

Åååå du är bäst. Det här kommer jag att se fram emot varje dag i december! :-D

rewdboy sa...

ojoj...här jobbas det med rimmen minsann