onsdag 25 januari 2012

Du kan vara precis den du vill vara.


Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle vara med på någonting som började med prefixet "marathon" hade jag skrattat och slagit det från mig. För ett år sedan fanns det också annat jag inte skrattade så mycket åt. Att jag mer och mer såg ut som data-deg. Inte så konstigt kanske eftersom man knapprar framför en skärm hela dagarna. Gamnacke. Cykelrygg. Konstant småtrött. Småfet. Smårökande. Småstressad. Och ganska partajande. 

Krog och restauranger kändes som "hemmaplan". Samtidigt kändes det inte så kul. Det enda det gav mig var att jag blev ännu degigare och ännu tröttare. Som tur är så har jag en grund-energi i kroppen (är en glad skit helt enkelt:) så jag hade ändå rätt mycket ork och fart. Men inte så mycket energi som jag kände att jag ville ha. Så jag började förändra saker. Ett steg i taget. Fimpade. Lade ner vardagsfestandet. (Alltså, det är klart jag kan ta nåt glas vin på vardagarna nu med, lite mer sällan bara.) Försökte börja äta bättre. Lägga in träningen som en rutin varje dag. "Träning" kunde i början vara allt från rask promenad till lite styrketräning. Det viktiga var att det blev gjort. Dag efter dag efter dag. Inga ursäkter. Varför ska t.ex dåligt väder få hindra en från att bli sitt bästa jag?   

Nu, ett år senare, känner jag mig mer energisk än någonsin. Resultaten börjar synas på kroppen också, ja, men det absolut viktigaste är orken. Jag orkar hur mycket som helst. Jag drömmer om nya utmaningar och det känns som att energin aldrig ska ta slut. Jag har på ett sketet litet år gjort mig själv gud vet hur många år yngre. Och det här är ändå bara början. Det stora äventyret just nu är PT-skolan. Jag pluggar, tränar, pluggar, tränar. Och framför allt längtar jag till den dag jag har min licens och kan börja ha klienter. Jag vill berätta för hela världen att de kan vara precis vad de vill vara. Med målmedvetet jobb kan vi alla plocka fram vårt bästa jag. Och det är vi värda. Allihop.  



Överlevde. Tyckte till och med det var roligt. Vill göra ännu tokigare saker nu. Finns nya utmaningar överallt som tur är! :) 


Striking a pose. 

2 kommentarer:

Schönis sa...

Kul päivi!

Digidiva sa...

Tack Schönis! Känns siitpra vettu:D