fredag 10 juni 2011

Olja hallon?

Jag kan lugnt säga att jag nog aldrig trott att jag skulle stå och olja in hallon i det här jordelivet. Men den här veckan är det precis vad jag gjort. Jag har nämligen varit med på en mat-photoshoot där alla råvaror skulle preppas för att sedan kunna se så där sagolikt härliga ut som de gör i inspirationsmagasin. Bland annat ingick att ta bilder på hallon som skulle se alldeles nyplockade ut. Så nyplockade att daggdropparna fanns kvar. Det finns inte så mycket dagg kvar på köpehallon så då får man ordna detta genom att olja in dem. Det har absolut varit ett par både superroliga och lärorika dagar.

Samtidigt kan man inte låta bli att tänka att vi lever i en jäkla konstig värld när inte ens ett helt perfekt hallon är...perfekt nog. Himla tur att inte hallon får komplex, ätstörningar, börjar fylla sig med silikon, köpa travar av för tajta kläder och blogga om det. Och tänk om några stackars blåbär skulle följa den bloggen och börja göra likadant för att de inte begrep att det är olikheterna som är härliga. Inte att alla ska försöka se ut som inoljade hallon. Näe, det vore ju bara för galet. Tur att hallon begriper bättre.




Varenda fat, bytta och balja är framplockad för en specifik råvara för att få den att framhävas från sin bästa sida.

Inga kommentarer: