onsdag 22 juni 2011

Mitt liv med hantverkar-dygnsrytm.

Det är inte något jag valt själv kan jag säga. Grannarna har bestämt sig för att renovera sin innergård. Säkert alldeles välbehövligt, men de har alltså valt att göra det under sommaren. Denna årstid när jag hade tänkt mig att inleda dagarna med morgonkaffe på balkongen. Men ICKE! Jag vaknar numera runt 7-tiden på morgnarna inte av fågelkvitter, inte av klocklarmet utan av det extremt psykande ljudet av slagborr som möter asfalt. Första millisekunden på morgonen hinner jag tänka: Krig?!

Sedan när jag är vaken, sur förvisso, men vaken, runt 8-tiden då försvinner de iväg och äter wallenbergare eller någonting, för då är det tyst i timmar framåt!

Jag tröstar mig med egna små ordstäv som: Ingen slagborr, ingen fin gård. Just slagborr it. Probably the best slagborr in the world. Efter slagborr kommer tystnad. Jag bara undrar: NÄR???

Inga kommentarer: