tisdag 21 juni 2011

Gå ner 5 kg till midsommar utan att göra ett skit!

Kan kvällstidningarna ge bantningstips så kan väl jag. Dessutom funkar mina smaltips helt på riktigt. Det handlar nämligen inte om att äta hö i 7 dagar, eller äta nåt superpiller som får en att bajsa som en elefant och ändå känna sig mätt hela tiden. Mina trick handlar nämligen om att skapa illusioner.

Som klänningen här nedanför till exempel. Den är briljant. Det händer liksom någonting överallt där jag egentligen har fläskvolanger och det gäller bara att framhäva/dölja rätt saker.

Till exempel:

- I midjan sitter ett rött skärp som bryter av så att man ser ett rött skärp och skapar illusionen av...ja midja.
- Mönstrat. Alltid bra. Ger en rörelse och gör också att man noterar mönstren mer än mysfläbbet.
- Ärmlöst. Hud drar till sig blickarna. Så är det bara. Så det ärmlösa gör att man ser det mer än mina hamsterkinder och min extrahaka.
- Skärning. Vet inte hur bra det syns, men just den här klänningen är skuren på snedden med en mönstrad volang. Särskilt när man är i rörelse är det helt omöjligt att se om det är klänningen som böljar eller jag.

Ja. Så enkelt är det. Ingen svält. Ingen ångest. Inga räliga linfröoljor. Jag är ett geni!