tisdag 9 mars 2010

Lite melodifestival, lite bio och lite japanskt.

Ja, så kan man nog sammanfatta helgen. På lördagen var det dags att bänka sig för att låta sig förskräckas av denna fantastiska tragikomedi kallad melodifestival. Konstiga kläder, konstiga låtar, konstig röstning och konstiga programledare. Ja hela programmet är kort och gott bara...konstigt. Så när jag på söndagen skulle se Alice i underlandet 3D, så hade jag ju redan fått min surrealistiska dos för helgen så jag blev inte så imponerad som jag hade tänkt mig. Men det är klart att kombinationen Johnny Depp, Tim Burton, klassisk saga och 3D-brillor är sevärt, inget snack om den saken. Det mest surrealistiska av allt under hela helgen var kanske insikten om hur svårt det är att försöka äta middag ute en söndageftermiddag i Stockholm! Det är ju bara hämtpizzerior och kinabufféer som har öppet oavsett tid och dag tydligen. Märkligt. Vi avrundade i alla fall helgen på en japansk restaurang, där flera valde småplockrätter som lät oerhört exotiska på menyn. Det roliga var att allt kom rått, så fick man själv tillaga sin mat på bordsgrillarna. Det såg ut att vara en förbannat massa jobb för att hålla koll på det man hade på grillen samtidigt som man försökte hinna äta innan allt brann upp. Jag var för en gångs skulle lite nöjd över min wokade tofuröra. Den var inte god. Men den var i alla fall tillagad.

Inga kommentarer: