tisdag 8 januari 2008

Mina kollegor del 1

En stor del av ens liv är onekligen de man arbetar med. Jag har välsignats med fantastiskt kreativa, härliga, roliga och rakt genom muppiga arbetskamrater och det finns högvis med anekdoter om varenda en av dem. Så här 2008 tänkte jag att ni också skulle få stifta bekantskap med dem lite närmare, så med lite oregelbundna mellanrum tänkte jag berätta litegrand om någon slumpvis utvald kollega. Just idag tänkte jag dock inleda lite stillsamt med att berätta att en av våra kollegor i Malmö fyller år. Det är ju svårt att gratta rent fysiskt men då gjorde vi helt sonika så här: Vi samlades allihopa kring en telefon. Vi satte på högtalaren och ringde upp de kära malmöiterna. När vi sedan hörde att de svarade i telefon, drog vi ett djupt kollektivt andetag och skrålade ja må han leva så högt att en mistlur blivit avundsjuk! Vår käre kollega blev först så skärrad så han bara drämde på luren. Efter att ha insett att han drabbats av en födelsedagskör och inte ett krigslarm blev han faktiskt ganska glad vilket ni kan se här:

http://www.mobilblogg.nu/bigo/2008/01/08/09:34:04/tack_08-kontoret_for_sangen_.html

Inga kommentarer: