tisdag 22 januari 2008

Dagens statement.

Som jag berättade för er i mitt förra inlägg så har vi alltså dragit igång en stegräknartävling här på jobbet. Ingen här är särskilt bra på "lagom". Jag är inte ens helt säker på att alla hört det ordet. Det leder i alla fall till att vi halvt maniskt pratar om antal steg vi tagit och vi värnar om våra små fula stegräknare som om de vore något slags motionens heliga graal. Utan att fördjupa mig alltför mycket i det kan jag i alla fall konstatera att det måste vara så här Bill Murray kände sig i Måndag hela veckan. Varenda dag är exakt likadan! Precis när jag faktiskt började fundera på om jag kanske rent av är med som biroll i nämnda film och börjat ha en känsla av att jag kanske borde leta rätt på ett murmeljdjur det är då vår kontorsrebell konstaterar:

"Promenader är för pensionärer och fjollor!"

Tänk, ibland är en verbal käftsmäll precis vad man behöver för att komma på att det finns roligare saker att göra i livet än att hasa omkring i permafrost och snålblåst i stans ytterkanter.

Tack för den,Rewdboy! Ikväll tänker jag lägga mig i soffan och inte göra någonting mer ansträngande än zappa på fjärrkontrollen. Och därmed basta!

3 kommentarer:

rewdboy sa...

HAHHAHA! "kontorsrebell"??
är det vad jag är? åfyfan..

Digidiva sa...

*Skrattar!* Jag vet att du ääälskar idén om att vara en pimped gangsta från västra haninge-hood men face it mannen: Du jobbar på byrå mitt i stan, du har köpt bostadsrätt i ett pretto svennebanan-område och du åker utomlands flera gånger om året. Du får nöja dig med att vara kontorsrebell, mannen. Och det är inte så illa det egentligen:)

rewdboy sa...

jag ska ju sluta på byrå. ska bli datanöööörd