tisdag 15 november 2011

Hälsomässa och Best of the best!

Det är inte varje fredag man går och lägger sig strax efter nio på kvällen. Men en gång per år händer det. Och det är under Best of the best-helgen när man får träna för några av Sveriges absolut bästa instruktörer i alla möjliga kategorier. Det är sammanlagt 6 pass på en dag och även om man inte kör allt behöver man både en god natts sömn och all energi man kan uppbåda. Tro mig. Det är precis lika utmattande som det är roligt. Man går mest omkring med rött nylle och svettas men är lycklig, lycklig, lycklig. Helt underbart. Bäst i år var Jennie från Bounce. Den tjejen är helt fantastisk. Duktig, rolig och bara inspirerande.

Sedan i samband med Best of the best pågår ju även hälsomässan. Jag brukar tycka det är värt att kika in där för att köpa lite vitaminer eller kanske snygga nya träningskläder. I år var hälsomässan mer, well...alternativ än vanligt. I ena änden såldes det ena "magiska" mumbojumbo-pulvret efter det andra. Och i andra änden pågick SM i poledancing och mitt i allt var det ett stort technodunkande, dildosäljande tält. Jag vet inte jag. Jag saknar nog träningskläderna jag.


För er som inte vet så är Jennie en superliten, nätt person. Jag är rätt glad för att jag inte ser ut som kolossen på Rhodos bredvid åtminstone...

Jag efter två pass. Den här färgen höll i sig hela dagen. Kallar den träningsrosa. 

Barnen tyckte farbrorn med de små shortsen var duktig som snurrade runt runt på pinnen. 

Inga kommentarer: