torsdag 5 maj 2011

Tillbaka i stan igen.

Lämnade 30 graders värme i förrgår och landade natten till igår i nollgradigt, snöslask och allmänt skitväder. Till råga på allt var flygpersonalen ett gäng sadistiska standuppare som glatt strödde salt i våra solsvedda sår.

Kaptenen sade: Welcome to Siberia. No,sorry, i mean Stockholm. Höhö
Värst var en i kabinpersonalen som glatt sade: Enjoy the summer, moahahahaa.

Jag älskar min hemstad, men vädermässigt kan Stockholm vara bra äckligt ibland. Det blev dessutom en hård ladning från flipflops rakt ner i raggsockor, fingervantar och halsduk. Vem hade kunnat ana att det skulle SNÖA i maj!? Sjukt....

Härligt i alla fall att ha fått lite färg på sin blågrönskiftande kropp och veckan har varit fantastisk på många sätt. Har bilat runt Malta, och tagit båt till grannön Gozo. Sett massor av pittoreska små städer, avverkat uteservering efter uteservering och bara haft det bra på alla sätt och vis. En fördel med att åka när det inte är säsong är att det är lugnare och också billigare på alla restauranger och barer så det har inte blivit ett bottenlöst hål i plånboken heller. Och tro´t eller ej, jag har till och med lyckats bli lite brun, trots mitt ganska värdelösa bajspigment. Om bara sommaren anländer snart här också så kan jag ju våga mig på att vara barbent utan att blända folk till döds. Hör du det solen, kom snart så kan du vara den som bländar och inte jag.

Inga kommentarer: