tisdag 24 maj 2011

En sak att stryka från "100 saker att göra innan man dör"-listan"

I helgen var jag på något så ovanligt som roller-derby. Jag visste knappt vad det var för ett halvår sedan. Jag vet inte riktigt vad det är nu heller, men huvuddragen är tjejer som i glammiga kläder och rullskridskor tacklar varandra. Jag visste inte ens om att det fanns med på min 100 saker att göra lista, men jag är väldigt glad för att jag fått se det. Det var ett enormt drag och passade egentligen alla mellan 0-100 år. Sen hade alla fantastiska namn också vilket tilltalade min ordvitsande sida. En av domarna hette t.ex Count Trackula. En sådan här kväll måste man ju nästan avsluta genom att bli lite rund under fötterna själv också. Så vi gled över till Sjögräs och styrde upp det. Nu jag har faktiskt tänkt på det där rollerderbyt sedan dess. Det var så annorlunda och märkligt och ändå jättehäftigt. Hade jag inte varit ett sånt klantarsel hade jag kanske till och med testat. Men mitt namn skulle bli Miss Breakalot på en gång så jag nöjer mig med att hyra Whipit och vara soffsportare. Det är viktigt att inse sina begränsningar. :)

Inga kommentarer: