måndag 31 januari 2011

Bryssel- en stenhård stad med stenhårda människor.

Så har vi firat födelsedagsbarnet Petrus i Bryssel. Som den hårdrockare han är så var temat självklart metal. Jag är väl ungefär lika mycket metal av mig som mumintrollen, men det är klart man tar en inbjudan till "Metaltown" på allvar. Och hur blir man enklast en rocker? Jo, man går självklart till Buttericks. Ett varv i butiken var allt som behövdes, sedan hade jag alla fejknäsringar, nitar och gnuggis-tatueringar jag behövde. Dessutom tror jag att det allra viktigaste är attityden. Så när gnuggistatueringarna var på plats var det dags att jobba på en attityd av metall!


Magnus som Slash. Spottade och fräste för det var äckligt med cigaretten i mungipan, han såg inget med solglasögonen och peruken var som att ha en svettig björn sovandes på huvudet. Uppoffring i klass med de Niro för att gå in i sin karaktär med andra ord. :)


Jag tänker mig mest att rockbrudar har skitmycket smink och är arga jämt. Så. Ja. Det var kort och gott mitt rocker-recept det.


Inga kommentarer: