söndag 18 juli 2010

Sommar, salta bad. Och lite skräck.

Det finns ingen vackrare plats än skärgården så här års. Därför är jag där så mycket jag bara kan.

Det är medelhavsvärme i vattnet, bara en sån sak.


Därför måste man göra trix. Här gör jag den omänskligt svåra "delfinen".



Slutar självklart med kallsup.


Efter tillräckligt många kallsupar behöver man landkrabba sig lite och äta lunch. En liten fundering bara: Vad är det med skärgårdskrogar och Enya egentligen....? Det måste väl ha gjorts andra skivor med lugna låtar sen 90-talet. Eller...?

Ett annat sommartecken är min balkongbasilika som växer så snabbt att jag måste börja ha basilika i frukostflingorna och morgonkaffet så den inte tar över balkongen helt.

Ni ser, allt är härligt och universum är i total balans och allt det där. Harmoni råder helt enkelt. Då, bland stränder och skärgårdsmys, får man syn på det här! Av detta lär vi oss att det lurar ett Psycho-moment även i närheten av de lugnaste vatten....

1 kommentar:

rewdboy sa...

hm..uteserveringen ser ut som en uteservering på ljusterö som jag har varit på. är det ljusterö?